اهمیت وجود مدار ارت (Earthing) در درایور ال ای دی (LED Driver)
۱۳۹۹/۰۷/۲۱
اهمیت فیلتر ورودی در درایور ال ای دی (LED Driver)
۱۳۹۹/۰۷/۲۱
اهمیت وجود مدار ارت (Earthing) در درایور ال ای دی (LED Driver)
۱۳۹۹/۰۷/۲۱
اهمیت فیلتر ورودی در درایور ال ای دی (LED Driver)
۱۳۹۹/۰۷/۲۱

اهمیت وجود مدار Surge Protector در درایور ال ای دی (LED Driver):

***فتکام تولید کننده درایور ال ای دی (LED Driver)***

به منظور محافظت از وسایل الکتریکی از اسپایک های ولتاژ (Voltage Spikes)، از Surge Protector Device (SPD) استفاده می گردد.

اسپایک ولتاژ، حالت گذرا در اثر تغییرات ولتاژ در شبکه برق می باشد که در حدود چند میکروثانیه به طول خواهد انجامید و تا حدود ۱ تا ۴ کیلو ولت دامنه ولتاژ خواهد داشت. یک موتور الکتریکی در زمان راه اندازی چیزی در حدود ۱۰۰۰ ولت (۱ کیلو ولت) اسپایک ولتاژ تولید خواهد کرد.

برای جلوگیری از آسیب دیدن درایور ال ای دی (LED Driver) در اثر اسپایک های ولتاژی که در شبکه برق رسانی ایجاد می شوند و یا صاعقه و رعد و برق، بایستی ورودی درایور ال ای دی (LED Driver) با SPD محافظت گردد. برخلاف تصور بسیاری از مصرف کنندگان روشنایی های ال ای دی (LED)، این تغییرات ناگهانی ولتاژ و ایجاد ولتاژهای با دامنه چند کیلو ولت، بصورت مکرر در شبکه برق ایجاد می شود و این امر در محیطهای صنعتی و خیابانی به وفور قابل اندازه گیری است. لذا می بایستی جهت پایش درایور ال ای دی (LED Driver) در مواجهه با چنین تغییرات ناگهانی از مدارهای محافظتی ولتاژهای ناخواسته (SPD) استفاده شود.

متاسفانه تولیدکنندگان درایور ال ای دی (LED Driver) به دلیل نداشتن آگاهی از اهمیت وجود مدار SPD در درایور ال ای دی (LED Driver) و ارزان تر شدن آن، اقدام به حذف مدار SPD  در درایور ال ای دی (LED Driver) می نمایند و در آینده هزینه های اضافی بر مصرف کننده چراغ روشنایی ال ای دی (LED) تحمیل می کنند.

FETCOM
FETCOM
شرکت مهندسی فتکام، تولید کننده تخصصی انواع منابع تغذیه سوئیچینگ و درایور LED