اهمیت وجود فیوز در درایور ال ای دی (LED Driver)
۱۳۹۹/۰۶/۲۹
اهمیت وجود مدار Surge Protector در درایور ال ای دی (LED Driver)
۱۳۹۹/۰۶/۲۹
اهمیت وجود فیوز در درایور ال ای دی (LED Driver)
۱۳۹۹/۰۶/۲۹
اهمیت وجود مدار Surge Protector در درایور ال ای دی (LED Driver)
۱۳۹۹/۰۶/۲۹

اهمیت وجود مدار ارت (Earthing) در درایور ال ای دی (LED Driver):

***فتکام تولید کننده درایور ال ای دی (LED Driver)***

به منظور دفع اضافه ولتاژهاي توليد شده در بدنه روشنایی و ورودی درایور ال ای دی (LED Driver) كه باعث صدمه ديدن درایور ال ای دی و افراد مي‌شود، از مدار ارت (Earth) در ورودی درایور ال ای دی (LED Driver) استفاده می شود. مدار ارت قادر خواهد بود ولتاژهاي بسيار زياد را در جایی خنثی نماییم و از خطرناك ناشي از برخورد صاعقه با روشنایی ال ای دی (LED) جلوگیری نماییم. لذا استفاده از سیستم ارت جهت حفاظت از تجهیزات روشنایی بسيار لازم و ضروري است. اهمیت وجود مدار ارت در درایور ال ای دی (LED Driver) را می توان در دو مورد زیر بررسی نمود:

الف ـ حفاظت در مقابل صاعقه و اضافه ولتاژها:  همانطور که اشاره شد ولتاژهای ناخواسته که به هر دلیلی (صاعقه، اتصال کوتاه و … ) برروی روشنایی ال ای دی (LED) بوجود آید، دارای خطرات بالقوه بسیار زیاد اعم از مالی و جانی است و باید این اضافه ولتاژ از طریق یک مسیر امن که همان سیستم ارتینگ (Earthing) مناسب و کارامد می باشد از مدار خارج شده و خنثی گردد .

ب ـ  هم پتانسيل بودن روشنایی های نصب‌ شده :  جهت هم پتانسيل بودن روشنایی های نصب‌ شده در سايت و كاركرد صحيح آن ها بخصوص درایور ال ای دی (LED Driver) لازم است به موضوع ارت و روش اجراي اصولي آن اهميت بيشتري داده شود تا در آينده از آسيب رسيدن به نيروي انساني و روشنایی ال ای دی (LED) پيشگيري شده و از عملكرد صحيح روشنایی ال ای دی (LED) اطمينان داشته باشيم .

متاسفانه تولیدکنندگان درایور ال ای دی (LED Driver) به دلیل نداشتن آگاهی از اهمیت وجود ارت در مدار درایور ال ای دی (LED Driver) و ارزان تر شدن آن اقدام به حذف مدار ارت درایور ال ای دی (LED Driver) می کنند و در آینده هزینه های هنگفتی بر مصرف کننده چراغ روشنایی ال ای دی (LED) تحمیل می نمایند.

FETCOM
FETCOM
شرکت مهندسی فتکام، تولید کننده تخصصی انواع منابع تغذیه سوئیچینگ و درایور LED